Aanpassingen in Google zijn slecht nieuws voor 40% van top-websites

Google lanceerde gisteren de langverwachte update van hun algoritme om mobiel-vriendelijke websites de voorkeur te geven in de mobiele zoekresultaten. Dat wil zeggen dat de zoekresultaten er vandaag heel anders uitzien. Bedrijven die hun website de laatste jaren niet up-to-date hebben gebracht voor mobiele gebruikers zien hun bezoekersaantallen gestaag maar zeker de dieperik in duiken. 

Google, de belangrijkste zoekmachine in België met ruim 98% marktaandeel, wil dat websites snel laden en gebruiksvriendelijk zijn op mobiele toestellen. "Wij willen niet alleen dat gebruikers snel relevante informatie kunnen raadplegen met alle toestellen, maar ook dat die informatie goed leesbaar en bruikbaar is op een kleiner scherm." aldus Google.

Vandaag worden meer dan 50% van alle Belgische zoekopdrachten met een mobiel toestel gedaan. Verwacht wordt dat dit aantal de komende jaren alleen maar toeneemt.

Slechte cijfers vermijden? Zorg voor een responsive 

en dus UP-TO-DATE WebDesign.


Wikipedia: "Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de web developer streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface."